Friday, April 29, 2011

MY NEW YORK DIARY 1

3月の終わりからニューヨークに行っていました。
私にとっては初の北米で何もかも初めてのことばかりでした。
街の土地勘も無いし、初めは迷ったり色んなシステムがどうなってるのか分からず落ち込んだりしましたが、ニューヨーカーの親切な人たちがいつも助けてくれてとても楽しく過ごすことができました。

子供のときは毎日のいろんな出来事が初めてだけど大人になるとそうはいかなくなります。
初めてのことにびっくりしたり、慌てたり、他の言葉をしゃべる人と少しでも同じ感情をシェアしたり、そういうことがしたくて私はいつも旅に出ます。
アメリカが凋落していることは皆が知っていても、ニューヨークはそれとは違う次元にいる様な感じがしました。経済危機や9.11等沢山のことがこの街に起こったけれど、ゆるくてポジティブな雰囲気に溢れている。それが私の印象でした。

For a couple of years ago I met some interesting stuff of American culture.
So I've been thinking of it, Especially New York city.
Luckily at the end of February I got the ticket of LCD SOUNDSYSTEM show.
I booked 2 hotels and an airplane ticket.

But later the big quake hit Japan. It caused very serious situation in our country.
Being very depressed, I was out of my mind what was happening here.
I didn't want to give up my trip to NY, although there are a lot of problems like planning blackouts, traffic trouble, radiation. It was sure that I had a strong will.

I chose Continental Airlines, because it has widely seats and tons of movies.
IMG_0519
My choice was true. I enjoyed my flight and saw BLACK SWAN, TRUE GRID, FORGETTING SARAH MARSHALL(so funny), THE FIGHTER, MARY & MAX(only 30minutes), LITTLE FOCKERS.

Maybe these pics were across the North Pole. How amazing!
IMG_0520

IMG_0521

Arriving Newark Airport, I lost to my hotel in Brooklyn because I never knew New York huge city.
But a very very kind black woman who is a gospel singer took me to the B&B.
The B&B I stayed was very cozy, and all staff was very friendly.
I mean most Newyorker were like that.

My cozy room.
IMG_0522

IMG_0530

No comments: